مراقب باشید؛ گوگل به‌زودی حذف اکانت‌های غیرفعال را شروع می‌کند! مراقب باشید؛ گوگل به‌زودی حذف اکانت‌های غیرفعال را شروع می‌کند!

 | تاریخ ارسال: 1402/8/24 | 
گوگل حذف حساب‌های کاربری غیر‌فعال را در برنامه‌ی خود قرار داده است و به‌زودی این کار را عملی می‌کند.

گوگل برای حساب‌‌هایی که به مدت حداقل دو سال غیر‌فعال بوده‌اند، اخطاریه‌ای مبنی بر حذف دائمی حساب ارسال کرد. بر اساس این اخطاریه، اگر کاربران به حساب‌های خود وارد‌ نشوند، باید منتظر حذف دائمی از تاریخ ۱۰ آذر به بعد باشند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، این پیام‌های هشدارآمیز بخشی از تغییرات سیاستی اخیر گوگل است که در ابتدای سال اعلام شد. این اخطاریه‌ها موضوع چندان عجیبی نیستند. گوگل حدود ۶ ماه قبل اعلام کرد اکانت‌هایی که برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، در معرض آسیب‌های امنیتی هستند. بر همین‌اساس، گوگل سیاست خود را بازبینی و اعلام کرد که اکانت‌هایی که بیش از دو سال بدون استفاده باقی بمانند، حذف خواهند‌ شد.

با حذف حساب کاربری، تمامی خدمات مرتبط با آن و Workspace گوگل برای همیشه از بین خواهند رفت. به بیانی دیگر، تمامی عکس و فیلم‌های ذخیره‌شده در Photos، فایل های ذخیره‌شده در گوگل درایو، اسناد، یادداشت‌ها و سایر موارد وابسته به اکانت حذف می‌شوند.

فرایند حذف حساب کاربری، به‌صورت رسمی از آذر ماه آغاز می‌شود؛ اما قبل از آن چندین پیام هشدار به صاحبان حساب ارسال خواهد شد. گوگل فرایند حذف اکانت را به تدریج شروع خواهد کرد؛ اکانت‌هایی که ساخته شده‌اند ولی هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، زود‌تر از سایر اکانت‌ها حذف‌ خواهند شد.

چگونه از حذف شدن اکانت گوگل جلوگیری کنیم؟

اگر حساب کاربری شما در خطر حذف شدن باشد، گوگل ماه‌ها قبل از حذف کردن حساب، چندین پیام هشدار را ارسال می‌کند. این غول فناوری از یک مرحله‌ی احتیاطی دیگر هم بهره می‌برد و پیام هشدار را به صندوق ورودی حساب دیگری که به عنوان ایمیل بازیابی تنظیم شده‌‌ است نیز ارسال خواهد‌‌ کرد.

خوشبختانه، دامنه‌ی فعالیت مورد تأیید گوگل وسیع است و کاربران با فعالیت اندک نیز می‌توانند استفاده از حساب را تأیید کنند. کاربران می‌توانند با بازکردن جیمیل و خواندن ایمیل، استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدئو در یوتیوب، دانلود از گوگل پلی و وارد شدن به حساب گوگلی خود، مجدداً آن را فعال کنند. هر اشتراک فعالی که از حساب گوگل استفاده می‌کند نیز مهر تأییدی بر فعالیت کاربر می‌زند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 391 بار   |   دفعات چاپ: 48 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر